در قرنطینه چه کنیم
آموزش

در روزهای قرنطینه چه کنیم؟ پیشنهادهایی برای ورزشکاران

女این روزهای قرنطینه که همه‌چیز تعطیل شده و همه خونه هستیم، علاوه بر اینکه حوصله‌مون سر رفته، از برنامه‌های ورزشی هم عقب موندیم. اینجا یک سری پیشنهاد برای روزهای قرنطینه، برای ورزشکارها و مخصوصاً هنرجوهای رزمی داریم. امیدواریم استفاده کنید. اما دقت کنید که اولاً به خودتون آسیب نزنید؛ توی حرکات ورزشی مواظب خود و دیگران باشید و قبل از انجام دادن این کارا با مربی‌هاتون مشورت کنید.

تمرینات

  • انعطاف: یکی از مهم‌ترین توانایی‌های بدن برای هنرجوهای نین‌جوتسو و همه‌ی ورزشکارا، انعطاف بدنی بالاس که این مورد صرفاً با تمرین و وقت گذاشتن عملی میشه. اگر مدتها در تلاش برای ۱۸۰ هستی، الان وقتشه که با تمرین‌های مداوم و پیوسته به این هدف نزدیک‌تر بشی.
  • بدنسازی: قدرت بدنی یکی دیگه از توانایی‌های مهمه. توی این روزای تعطیلی باشگاه‌ها، میشه با وسایل موجود توی خونه و تمرین‌های آنلاین یا گرفتن برنامه تمرینی از مربی، بدن خودمون رو قوی‌تر کنیم. اگه می‌خواهید تعداد شنا سوئدی‌هاتون رو بالاتر ببرید، این روزا عالی هستن!
  • تمرین سلاح‌ها: نین جوتسو سلاح‌های بسیار زیاد و متنوعی داره. هر سلاح هم نمایشی و هم کاربردیه و باید هر دو جنبه‌اش رو یاد گرفت. اگه هنوز تو تکنیک بو یا فوکیا و هر سلاح دیگه مشکل داری، از این فرصت عالی برای تقویت کاربرد سلاح استفاده کن! فقط حواستون به محیط خونه و اطرافیان باشه؛ اگر جای تمرین زنجیر ندارید، خب تانتو تمرین کنید!
  • تکنیک‌های ناممکن(!): کدوم تکنیک و یا حرکته که مدتهاست داری تلاش میکنی انجامش بدی و نمیشه؟ حس میکنی طلسم شده‌ اس و غیرممکن؟ خبر خوب اینه که غیرممکن غیرممکنه! با توجه به نکات ایمنی و با مشورت با مربی و بررسی همه‌چیز، این غیرممکن‌ها رو ممکن کن! اونقد تلاش و تمرین کن تا بالاخره بشن!
  • مشاهده منابع آموزشی: خدا رو شکر ما توی روزهایی قرنطینه شدیم که اینترنت موجوده و می‌تونیم با استفاده از این نعمت به خیلی چیزها دسترسی داشته باشیم. با یه سرچ ساده توی گوگل، کلی فیلم آموزشی پیدا می‌کنی و می‌تونی با مشورت مربیت، با اونها تمرین کنی و نکات تازه‌ای یاد بگیری! کتاب‌ها و مجلاتی مثل black belt هم می‌تونن منابع خوبی باشن!

مطالعات

  • مطالعه راجع به تاریخچه و فلسفه رشته‌ات: اگر ورزش نینجوتسو کار می‌کنی و یا ورزش‌های مشابه، این هنرها کلی تاریخچه و فلسفه پشت شونه که اگر اونها رو بدونی باعث میشه حتی حرکات ساده رو هم بهتر درک کنی و بدونی هدف پشت هر چیز حتی کامائه‌های ساده چی هست. پس بگرد و منابعی برای مطالعه پیدا کن!
  • اصلاح رژیم غذایی: ورزش به تنهایی باعث رسیدن به یه بدن ایده‌آل نمیشه و ارزش چیزهایی که می‌خوریم اگر بیشتر از ورزش نباشه، کمتر هم نیست. این روزها می‌تونید راجع به سبک زندگی سالم جستجو کنید و برنامه‌ای برای غذاهاتون بریزید!
  • هدفگذاری و برنامه ریزی برای آینده ورزشی: این روزها فرصت خیلی خوبیه که بشینیم و به این فکر کنیم که ورزش دقیقا کجای زندگی ماست. میخوایم حرفه‌ای این راه رو ادامه بدیم یا تفریحی؟ اگر قصدمون ورزشکار حرفه‌ای بودنه ببینیم میخوایم قهرمان مسابقه باشیم، مربی بشیم و باشگاه بزنیم و یا هنرجوی اعلایی باشیم. هر کدوم از این اهداف، نیاز به انجام دادن وظایف خاصی داره. مثلا برای مربی شدن باید برای آزمون‌هایی آماده شد! پس هدف رو انتخاب کنید و براش برنامه بریزید و شروع کنید!

پلاس

  • تفریح: همیشه هم لازم نیست فیلم آموزشی ببینیم! کمی تفریح هم لازمه! فیلم‌های مرتبط با ورزش‌های رزمی رو پیدا و نگاه کن. Checkered Ninja یا پاندای کونگ فو کار خیلی هم بامزه‌ان! فیلم جدی‌تر میخوای؟ خب آخرین سامورایی رو ببین. راستی انیمه‌ها هم پیشنهادهای خوبی هستن.

اینها برخی از پیشنهادات ما برای گذروندن این روزها بودن. شما چه چیزهایی به این لیست اضافه می‌کنید؟ اصلا این روزها چه کارهایی انجام میدین؟

Photo by Allie Smith on Unsplash

نویسنده: شفیعی

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − دو =